28.12.10

Nyårsdukning



Hallå där! Nu är vi hemma på höjden igen. Hjälp vilka slappardagar vi haft, bara ätit, sovit och sett på tv. Det måste det verkligen bli ett slut på illa kvickt annars växer jag väl ur brudklänningen. :) Plockade med mig några lärkkvistar från mina föräldrar, tänkte använda dem till nyårsdukningen. Det ska bli riktigt kul att piffa till lägenheten inför nyår, har ju inte haft något julstämning eftersom vi inte skulle vara här hemma något i jul men nu ska det festfixas. Sex härliga nyårsgäster kommer vi ha på middagen sen verkar det som om det kommer att droppa in några till innan tolvslaget! KUL! Någon som har tips på en god dessert? Helst inte pannacotta...

Nej, nu ska jag slänga på mig ytterkläderna och springa ner på stan och träffa fina vänner.

Ha en skön tisdagkväll.
KRAM

3 kommentarer:

  1. Ja, jag har också börjat planera för nyår nu. Julen känns passé. :-)

    Här blir nyårsefterrätten hemmagjord glass. Annars är det väldigt gått med en så enkel efterrätt som bär och vaniljvisp. Lycka till och hoppas du kommer på nåt smarrigt!

    SvaraRadera
  2. Jag hade hemmagjord vitchokladglass som förslag med det gick inte hem hos min sambo, men bär och vaniljvisp låter inte helt fel...

    SvaraRadera
  3. Jag gjorde den här tårtan förra året: http://www.kokaihop.se/recept/cappuccinotaarta-nr-1
    Den kan göras en hel dag innan, men man måste ta fram den i tid (30min innan) Den är jättefin att dekorera med vit-, mörk- och mittimellanchoklad. Däremot bytta jag cappucinopulvret (ugh, vad äckligt!) mot vanligt pulver kaffe (mindre läskigt låtsas-socker. Kanske lägger ut en bild på tårtan sen. ;) Du väckte en liten idé nu.

    Lycka till och god fortsättning!
    Kram Anna

    SvaraRadera