27.3.12

Trädgårdsplanering.

Foto: Mitt vita hus

Hej! 
Är inne och vilar vilar lite mellan vårstädningen i trädgården. Jag har krattat ihop alla löv som vi inte tog innan vintern och rensat bort döda grenar i syrenhäcken. Nu är det planering som gäller för efter påsk  kommer svärfar och hjälper oss att ta bort några träd. Tidigare husägarna gillade tydligen äpplen, jag har inte räknat dem men det är många och träden är planterade i raka rader likt ett äppelplantage. Inte så snyggt. 

Två bloggare som däremot har riktigt fina trädgårdar är Mia och Camilla. Gillar stenläggningen och det vita planket som insynsskydd på de övre bilderna. Och buxbom! Hade tänkt mig massor med snygga buxbumsbollar men så var det en stor artikel i helgens tidning att stadsträdgårdens buxbom hade fått svamp och måste brännas. Risken finns att svampen sprider sig till villaträdgårdarna så det är väl inte så stor idé att köpa några plantor nu.

Foto: CaisaK
Den här odlingen skulle jag inte tacka nej till. En stor gräsyta med massor av odlingslådor. När våra träd är fällda blir det till att börja gräva!

Nej nu ska jag ta en stor kopp kaffe i solen. Fin tisdag!

5 kommentarer:

  1. Grattis Elin, du är en av vinnarna om en valfri hästbild :) Maila mig vilken du vill ha + adress :)

    SvaraRadera
  2. Vad häftigt med den vita väggen/dörröppningen för att dela upp fram/baksida :-)
    www.inspirationbyasa.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst är den bra! Skönt att stänga till baksidan lite.

      Radera
  3. Vilka superfina inspirationsbilder. Vi ska också skaffa oss odlingslådor men vi har så liten tomt så vi får nog bara plats med 4 eller 6 st. Så snyggt med det vita planket. Vi byggde vårt hus för två år sen och nu är det snart dags för trädgården att få en genomkörare.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Tack för din kommentar! Kul att hitta hit, en ny trevlig blogg för min del!
    Härligt med lite trädgårdsinspiration. Och visst är krukorna fina!

    Ha en fin dag! Kram

    SvaraRadera