5.6.12

Badrum.

 Golvet är lagt och det är så fint att jag dör en smula. Och det bästa av allt det blev lite drygt en halv kvadratmeter över så nu måste jag tänka ut vad vi ska göra med resterna. Vad tror ni om fog? Jag hade tänkt mig en ljusgrå eftersom det är mest ljusgrått där det ska fogas. Plattsättaren tror på en mörk fog, då kommer det att se ut som det gör nu när det är ofogat. Kanske blir snyggast så, det blir i alla fall mest praktiskt med en mörk fog.
Två små tänder har tittat fram (dock omöjliga att få med på bild) på vår lilla sötnos och hon biter på allt hon kommer åt. Om hon dreglar? Jajjamen! Bäst att fylla på med lite vatten.

4 kommentarer:

  1. Å så fint klinker ni har valt. Mums för själen. Kul att se hur det ser ut när det är färdigt sen. Kikar in om några dagar och ser om det har hänt något!

    Kram
    /Johanna

    SvaraRadera
  2. Så vackert! Mitt drömgolv. Om du sätter möbeltassar på kakelplattorna blir de superfina grytunderlägg. Perfekt DIY-present också!

    Jag skulle välja ljus fog. Snyggare och med Bang fogtvätt är det superenkelt att hålla rent om det är det du syftar på med praktiskt?
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev den ljusa fogen och gissa om det blev fint! :) Vilket bra presenttips har två kompisar som flyttar till hus i sommar så det blir ju en perfekt inflyttningspresent.
      Kram

      Radera
  3. åh det där är mitt dröm klinker. Den dagen vi köper nytt hus ska jag absolut ha detta någonstans =)

    SvaraRadera