4.10.12

Porslin.


Porslin det är ytterligare något som jag är bra på att köpa på mig, oftast på loppis, auktioner eller tradera. Kopparna ovan köpte jag för en femma och den nedan har jag fått av min mormor. Det är en hel moccaservis från arabia, perfekt för espresson.


 Blåvitt porslin är det jag gillar mest och mon ami är verlkigen en favorit. Har både de äldre thé- och kaffekopparna samt några delar från nyproduktionen.


Matteus ostronskålar används flitigt till frukosten. Även tallrikarna används varje dag, funderar på ett av de riktigt stora faten. Tycker att de är så fina att servera sallad på. Som variation till det blåvita har jag en del svart. Skålen nedan har keramikern Calle Forsberg gjort, finns även större skålar och thékoppar.


Är ni sugna på mer porslin ska ni absolut titta in på fabriken idag, där är det tema porslin och kök.

Önskar er alla en fin torsdag!

4 kommentarer:

  1. Så fint! Jag älskar Mateus porslin & speciellt ostronskålarna, SÅ fina!

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Så mycket fint! Mon Amie är en favorit hos mig med. Så vackert!

    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  3. Vad fint det var med runda bilder i bloggen!

    SvaraRadera
  4. Mon amie är en av mina personliga favoriter. Fast jag vågar vägra nyproduktionen :)

    SvaraRadera