14.10.12

Söndagsbilden.

 Har tänkt ganska länge att jag ska visa vårt badrum när det är klart. Men det vill liksom inte bli HELT färdigt. Det ska upp en duschvägg istället för draperiet, dörren är fortfarande inte målad och så är det ju det allra viktigaste kvar. Piffet! Har en bild i huvudet på hur jag vill ha det men än har jag inte hittat dom där detaljerna jag söker.
Några saker har jag i alla fall köpt, som Lilla brukets tvål och handdukar i lin från axlings. 

Nej nu ska jag lägga mig på golvet och busa med lilla Vera, regnet öser ner här så det blir nog en riktig innesittardag. Veras kompis Alice kommer på besök och så ska vi försöka få färdigt sovrummet (ytterligare ett rum som inte vill bli klart).

Ha nu en fin söndag och glöm inte att titta in hos fabriken.

18 kommentarer:

  1. Superfint golv! Jag har så olika kommentarer om hur svårt det är att lägga marockanskt kakel med tanke på att de inte är identiska......hur upplevde ni att det var? Vi var sugna att lägga i vår hall...
    Trevlig söndag på dig!
    Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Maria!
      Tack. Tjejen som la vårt golv sa att det enda som var svårt var att få till fallet i och med att plattorna är så tjocka. Vi är riktigt nöjda med resultatet.
      Trevlig söndag!

      Radera
  2. Åh vad fint. Härligt med ett sånt golv och så brytningen med den röda pallen, Nice! Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Men SÅ fint ni har fått det! och vilken fin blogg du har, kul att hitta hit:)

    Ha en bra söndag!

    Kram Emma

    SvaraRadera
  4. Åh så fint golv! Kul att ni vågade mönstrat, det är så snyggt! Badkaret var också väldigt fint. Och så är det väl så att man aldrig blir helt klar. Och på sätt och vis gillar jag det så för de är så roligt att panera, fundera, komponera, drömma och sedan se det sakta växa fram.

    SvaraRadera
  5. Åh så snyggt golv! Det övriga också, men golvet, jag älskar det!

    SvaraRadera
  6. Första gången jag kikar in här! Vilket fint hem ni har och vilker härligt badrum! Sååå fint! Vi har precis renoverat vårat badrum och jag kan tipsa om swedmart.se som har fina duschväggar till riktigt bra priser!

    Kramen!

    SvaraRadera
  7. Men guuuud vilket fint golv! Kram Jenny

    SvaraRadera
  8. Håller med föregående talare - golvet är helt ljuvligt! :)

    SvaraRadera
  9. Tack för din kommentar:) Vi hade också regn igår, bilderna är tagna förra söndagen:)

    Hoppas att du får en fin dag!

    Kram Emma

    SvaraRadera
  10. Första gången jag tittar in här:)
    Vilket fint badrum. Vi har precis renoverat vårat!
    Vilket fint hem du har, ska kolla vidare och inspireras!

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  11. Vilket fint badrum, super snyggt badkar, får man fråga vart ni har hittat det?
    Kram från en ny läsare ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Pernilla!
      Välkommen :)
      Badkaret är från Hafa.
      Kram

      Radera
  12. Tjing pling! Så fint golv ni har i badrummet. Jag bara måste fråga vad golvplattan heter?
    /Liv

    SvaraRadera